28.4.13

Παξιμαδάκια με γλυκάνισο.


Μπαίνουμε αισίως στη Μεγάλη Εβδομάδα και είμαι σίγουρη ότι περιμένετε να διαβάσετε συνταγές για κουλουράκια, τσουρέκια, τσουρεκάκια και άλλα συνηθισμένα και βαρετά.



Να σας πω κάτι; Τέτοιες συνταγές θα βρείτε πάρα πολλές, σχεδόν παντού.
Στο ίντερνετ, σε περιοδικά, σε εφημερίδες (αν αγοράζετε ακόμα), σε παλιά βιβλία, που για να τα ανοίξουμε πια χρειάζεται να τα προσεγγίσουμε με το φτερό, το ξεσκονόπανο και φορώντας χειρουργική μάσκα.


Εγώ θέλω όλη τη Μ. Εβδομάδα να έχω κάτι να βουτάω στο τσάι μου και στον καφέ μου.
Και όχι να ψήνω αυγοκούλουρα που δεν θα μπορώ να τα αγγίξω πριν την Κυριακή.
Θα βάλω λοιπόν να φτιάξω τα αγαπημένα μου παξιμαδάκια γλυκάνισου, που πάντα τα αγόραζα από το φούρνο, μέχρι που ανακάλυψα αυτή τη συνταγή.
Εύκολα, γρήγορα, νόστιμα, θαύμα.
Θα χρειαστείτε μισό κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις, δυο κουταλάκια μπέικιν πάουντερ, μισό κουταλάκι αλάτι, τρία κουταλάκια γλυκάνισο που θα το βρείτε σε όλα τα σταντ με τα μπαχαρικά στο σούπερ μάρκετ, αλλά και στα καταστήματα με βότανα και μπαχάρια.
Μαζί με αυτά θέλουμε ένα φλιτζάνι λευκό κρασί (όχι ρετσίνα), ¾ του φλιτζανιού σπορέλαιο ή ελαφρύ ελαιόλαδο και μισό φλιτζάνι ζάχαρη.
Και λίγο σουσάμι, αν θέλετε να τα πασπαλίσετε από πάνω.
 Ένα καλό ανακάτεμα πρώτα στα υγρά για να διαλυθεί λίγο η ζάχαρη, μετά προσθέτουμε τα στερεά.
Αλλά και όλα μαζί να τα ανακατέψετε, πάλι το ίδιο είναι.
Θα προκύψει μια μαλακή και ελαστική ζύμη που δεν θα κολλάει.
 Τη στρώνετε όμορφα-όμορφα σε μια λαδωμένη, μεγάλη, μακρόστενη φόρμα για κέικ ή δυο μικρές και πριν φουρνίσετε στους 180 βαθμούς για 45 λεπτά περίπου, θα χαράξετε τη ζύμη με ένα κοφτερό μαχαίρι μέχρι κάτω, θα την κόψετε δηλαδή σε φέτες, λεπτές κατά προτίμηση.
Προσοχή! Κόβετε πριν τα βάλετε στο φούρνο. Μέσα στη φόρμα.
Αυτό θα βοηθήσει ώστε μόλις ψηθεί το μίγμα να κόψουμε τα παξιμαδάκια προσεκτικά και να τα ξαπλώσουμε σε μεγάλη λαμαρίνα, ώστε να φρυγανιστούν στη συνέχεια στον ήδη ζεστό φούρνο για μισή ώρα ακόμα, αλλά σε χαμηλή θερμοκρασία αυτή τη φορά, γύρω στους 130 βαθμούς.
Αυτή η διαδικασία δεν είναι δύσκολη, αφού έτσι και αλλιώς ο φούρνος μας όπως είπαμε είναι ήδη ζεστός, απλά τα ρίχνουμε μέσα και τα ξεχνάμε (σχεδόν).
Είναι έτοιμα όταν έχουν σκληρύνει ελαφρά, μην ξεχαστείτε στο φέις μπουκ και μου τα γκαγκανιάσετε!
Θα μοσχομυρίσει το σπίτι, να μου το θυμηθείτε.
Καλή Μ. Εβδομάδα!

Άντζελα Κροκίδη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου