6.4.13

Είναι κανείς στον πύργο; Ακούει κανείς; Όβερ….


Το ότι η Αμερική έχει τεράστιο δημοσιονομικό πρόβλημα, φαντάζομαι πως είναι γνωστό σε όλους.
Μάλιστα, αν και μπορεί να τυπώνει δικό της χρήμα, χειραγωγώντας την ισοτιμία του κατά το δοκούν, τελευταία τα έχει βρει σκούρα, κυρίως εξαιτίας του περίφημου sequestration, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά το ανώτατο όριο που τίθεται από το κογκρέσο στις κρατικές δαπάνες, και που για να τηρηθεί γίνονται δραματικές περικοπές σε πολλούς τομείς.


Πρόσφατα, μια από αυτές τις περικοπές που ανακοινώθηκαν, αφορά και στην ασφάλεια των πτήσεων.
Η αμερικανική ΥΠΑ, δηλαδή η FAA, προανήγγειλε το κλείσιμο 149 πύργων ελέγχου σε 149 σχετικά μικρά αεροδρόμια ανά την χώρα!
Η αρχική ανακοίνωση μιλούσε για 175 αεροδρόμια, αλλά τελικά ο αριθμός αυτός μειώθηκε.
Αυτό γίνεται επειδή η κρατική FAA πρέπει να περικόψει περίπου $600 εκατ. από τον προϋπολογισμό της ($48 δισ) φέτος. Και επειδή η πλειοψηφία των 47.000 υπαλλήλων της είναι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, δεν μπορούν να γίνουν οι απαραίτητες περικοπές χωρίς να επηρεαστούν εργασιακά και αυτοί.


Προσοχή: Δεν κλείνουν τα αεροδρόμια, αλλά μόνο οι πύργοι ελέγχου.
Στην ουσία, απομακρύνονται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Οι πτήσεις θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται κανονικά, μόνο που οι πιλότοι των αεροσκαφών που προσγειώνονται ή απογειώνονται από τα εν λόγω αεροδρόμια, θα συνεννοούνται μεταξύ τους μέσω ασυρμάτων, χωρίς να υπάρχει έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας.
Η συγκεκριμένη είδηση, που δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο για την Αμερική (και αλλού), καταρρίπτει εν μέρει τον μεγάλο μύθο που υπάρχει στην χώρα μας περί της αναγκαιότητας αλλά και της σπουδαιότητας του ρόλου των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Ο οποίος ρόλος είναι αυτός ακριβώς: Ένας μύθος.
Άλλωστε, σε αντίθεση με τη χώρα μας, οι Αμερικανοί ελεγκτές δεν χρειάζεται να είναι απόφοιτοι ΑΕΙ, ούτε να εισπράττουν τερατώδη επιδόματα για να κάνουν την δουλειά τους (που στην ουσία είναι τυφλοσούρτης).
Το δε όπλο του εκβιασμού, που εδώ λειτουργεί κανονικά, στην Αμερική εξουδετερώθηκε από το 1981, όταν ο τότε πρόεδρος Ρέιγκαν έβαλε τους «εκβιαστές» ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στη θέση τους.
Εξάλλου, μέχρι πριν από μερικά χρόνια, ακόμη και μεγάλα διεθνή αεροδρόμια στην Ελλάδα (π.χ. Καβάλα) δεν διέθεταν ελεγκτές, όπως δεν διαθέτουν ακόμη και σήμερα αρκετά επαρχιακά μας (νησιά) αεροδρόμια, όπου ο έλεγχος γίνεται μέσω του λεγόμενου AFIS από υπαλλήλους της ΥΠΑ άλλων ειδικοτήτων.
Τέλος πάντων, η χώρα μας αρέσκεται στους μύθους, οπότε ποιος είμαι εγώ που θα τους καταρρίψω;
Άλλωστε στις ΗΠΑ κατοικούν αμερικανάκια, έτσι δεν είναι;
Στο εξής λοιπόν θα υπάρχουν πάμπολλα αμερικανικά  αεροδρόμια, με σημαντική μάλιστα αεροπορική κίνηση, χωρίς την παρουσία ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Οι διαχειριστές των αεροδρομίων αυτών σίγουρα ανησυχούν, και μιλούν για κινδύνους στην ασφάλεια των πτήσεων που πιθανόν να προκύψουν, αλλά η FAA είναι καθησυχαστική, τονίζοντας πως δεν υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος.
Το κλείσιμο των πύργων ελέγχου, σύμφωνα με το CNN θα γίνονταν σταδιακά και μέσα σε τέσσερις εβδομάδες, αρχής γενομένης από την 7η Απριλίου, αλλά όπως ανακοινώθηκε σήμερα, η κυβέρνηση θα το καθυστερήσει μετατοπίζοντας την ημερομηνία στα μέσα Ιουνίου, έτσι ώστε να επιλυθούν κάποια νομικά προβλήματα, αλλά και ασφάλειας, που προκύπτουν.
Όπως αναφέρει ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών  Ray LaHood: «πρόκειται για μια πολύ σύνθετη διαδικασία, και θέλουμε να την κάνουμε σωστά… πάνω απ’ όλα η ασφάλεια. Για αυτό αναβάλλουμε για λίγο την διακοπή της εναέριας κυκλοφορίας, ώστε να διασφαλίσουμε ότι θα κατανοηθούν οι αλλαγές τόσο από τα εμπλεκόμενα αεροδρόμια, όσο και από τους  χειριστές των αεροσκαφών».
Πάντως, τα νομικά προβλήματα είναι πολλά, καθώς οι ιδιωτικές εταιρίες που λειτουργούν, διαχειρίζονται, και εκμεταλλεύονται τα συγκεκριμένα  αεροδρόμια υπέβαλλαν χθες αγωγές κατά του δημοσίου σε ομοσπονδιακά δικαστήρια των ΗΠΑ.
Πέραν τούτου, όπως ανέφερε η FAA, περίπου πενήντα από αυτές τις εταιρίες, καθώς και οι τοπικές κοινότητες δήλωσαν ότι αν χρειαστεί είναι έτοιμες να πληρώνουν οι ίδιες τους μισθούς και τα έξοδα των πύργων ελέγχου, προκειμένου να μην διακοπεί η παροχή ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Εν όψει της οσονούπω παραχώρησης (ιδιωτικοποίησης) και των ελληνικών αεροδρομίων, η εν λόγω είδηση από την Αμερική δεν φαντάζει πλέον και τόσο απόμακρη από τα καθ ημάς.
Οπότε, άντε και στα δικά μας…

Strange Attractor

7 σχόλια:

  1. Το άρθρο είναι προφανώς κακόβουλο και ο συντάκτης παντελώς άσχετος με τη διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έπεσες μέσα και στις δυο επισημάνσεις σου. Πέστα και στο CNN τώρα.

      Διαγραφή
    2. Μεγάλη παραπλάνηση το άρθρο..Μας είπες κάτι καινούριο τώρα...?? Ένα κάρο αεροδρόμια στην Ελλάδα λειτουργούν χωρίς ΕΕΚ..Και στη Ευρώπη άλλα τόσα.. Δηλ να διωξουν από κει και τους Κ/Τ που κάνουν AFIS..Κανένα πρόβλημα.. Ο ΕΕΚ δεν είναι υποχρεωτικός.. Όπου η κυκλοφορία το απαιτεί για ασφάλεια εκεί παρέχεται με βάση διεθνείς κανονισμούς. Μακάρι να μη παρέχεται ΕΕΚ σε κανένα αεροδρόμιο χωρίς κίνηση γιατί έτσι κι αλλιώς δεν αφήνει κανένα έσοδο..

      Διαγραφή
  2. ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ, ΠΧ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ ΑΦΟΡΑ ΑΕΡ/ΜΙΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΑΡΦΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΓΕΙΩΝΕΤΑΙ ΟΠΟΤΕ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ, ΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΠΕΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΟΣ Ο ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ.
    ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΑΡΦΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑΚΑΝΕΙ ΤΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ, ΟΠΟΤΕ ΕΚΕΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΡΕΕΠΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΓΚΤΗΣ.
    ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ.
    ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΤΕΛΑ ΟΠΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΑΡΜΙΟ ΙΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΙΤΟΡ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΝΑΣ ΕΛΕΓΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΡΙΑ Η ΤΕΣΣΕΡΑ ΜΙΚΡΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΝΟΝΤΑς ΤΟΥΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥΣ ΟΤΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ.
    ΟΠΟΤΕ "ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΚΑ ΜΑΣ" ΙΣΧΥΕΙ ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΛΛΗ ΜΟΡΦΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και στο CNN υπάρχουν παπαγαλάκια και Πρετεντέρηδες πολύ καλύτερα, επιστημονικά εκπαιδευμένα και πιο καλοπληρωμένα από τα ντόπια τα δικά μας. Αυτό που αποσιωπάται είναι πως Η FAA ανέβαλε τη διαδικασία μέχρι τουλάχιστον τις 15 Ιουνίου και θα μεσολαβήσει πολλή μελέτη μέχρι την τελική απόφαση. Αν οι ΕΕΚ είναι άχρηστοι και περιττοί τότε οι άλλοι υπάλληλοι που στελεχώνουν ένα αεροδρόμιο τί είναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Αγια Ιδιωτικοποιηση που τοσο ευκολα ευαγγελιζεται ο καθε κρετινος οποτε εμφανιστηκε σε τομεις που ειχαν να κανουν με την ασφαλεια απετυχε οικτρα. Ο Ιδιωτης δεν εχει κανενα λογο να βαλει την Ασφαλεια πανω απο το Αγιο Κερδος. Σημερα πληρωνουμε ολες αυτες τις νεοφιλελευθερου τυπου ισοπεδωτικες ακροτητες. Ο Βενιζελος ιδιωτικοποιηθηκε , επιτυχημενα , κατα τα σαϊνια που μας κυβερνουν και κατεληξε απο τα πιο ακριβα , αν οχι το ακριβοτερο , αεροδρομια στην Ευρωπη , με υπηρεσιες που απεχουν του μετριου. Ο καθε αλοπαρμενος το μακρυ και το κοντο του...τυφλοσουρτης ο Ελεγχος Εναεριας Κυκλοφοριας...και πως το διαπιστωσε αυτο ο πανσοφος αρθρογραφος ? Εκανε ελεγκτης? Εγω ενα ξερω , οι Ελεγκτες κρινονται για την ασφαλεια που παρεχουν και διακρινονται , οπως και οι πιλοτοι , για την υπευθυνοτητα τους. Οι δημοσιογραφοι και οι πολιτικοι , οι επαγγελματιες αευθυνοι , δεν θα πρεπε καν να τους πιανουν στο στομα τους επ΄ αυτου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή