2.10.13

Τι έγιναν τα ολοήμερα;



Γολγοθάς είναι για χιλιάδες οικογένειες η καθημερινότητα καθώς τα ολοήμερα σχολεία λόγω έλλειψης και κινητικότητας εκπαιδευτικών δεν έχουν αρχίσει να λειτουργούν. 



Αν και η σχολική χρονιά άρχισε πριν από δύο εβδομάδες λίγα είναι τα ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν, ενώ τα περισσότερα δεν διαθέτουν εκπαιδευτικούς.
Οι εργαζόμενοι γονείς βρίσκονται μπροστά σε αδιέξοδο και επιστρατεύουν γιαγιάδες, γείτονες και νταντάδες, εάν μπορούν να καλύψουν φυσικά το κόστος.



Η κυρία Ελίνα Καρασούλη, χωρισμένη μητέρα τριών παιδιών περιγράφει στο newpost τη δύσκολη καθημερινότητα εξαιτίας της καθυστέρησης λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου.
«Εργάζομαι πρωινή βάρδια και τελειώνω τη δουλειά μου στις τρεις το μεσημέρι. Μέχρι πέρυσι προλάβαινα να παραλάβω τα παιδιά (9 και 10 ετών) καθώς σχολούσαν στις 4. Φέτος όμως σχολάνε στη 1.15 καθώς το ολοήμερο στο 1ο Δημοτικό σχολείο Βύρωνα δεν λειτουργεί», λέει χαρακτηριστικά.
«Τα παιδιά είναι αναγκασμένα να γυρίζουν μόνα τους στο σπίτι και εγώ ζω με ένα μόνιμο φόβο μην τους συμβεί κάτι», λέει.
Ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου έπεσε «θύμα» του προγράμματος κινητικότητας στο Δημόσιο το οποίο όμως δεν έχει ολοκληρωθεί.
Από φέτος η κατηγορία των δασκάλων «αποσύρθηκε» με εγκύκλιο από τα ολοήμερα με στόχο τα κενά να καλύψουν οι εκπαιδευτικοί ειδικότητας που ήταν πλεονάζον προσωπικό.
Αυτή η κατηγορία των εκπαιδευτικών δεν έχει ακόμα τοποθετηθεί στις θέσεις της με αποτέλεσμα τα περισσότερα ολοήμερα να μην λειτουργούν και όσα έχουν ανοίξει να υπολειτουργούν δηλαδή να μην μένουν ανοιχτά έως τις 4.15 το απόγευμα.
Από την πλευρά της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος έχει εκφράσει από την πρώτη στιγμή της κατάργησης της κατηγορίας των δασκάλων από τα ολοήμερα τις αντιρρήσεις της καθώς όπως ισχυρίζεται «τα ολοήμερα θα μετατραπούν σε παιδοφυλακτήρια όπου δεν θα γίνεται παραγωγικό έργο».
Από το υπουργείο Παιδείας εκτιμάται πως το πρόβλημα με τα ολοήμερα θα λυθεί σταδιακά από την επόμενη εβδομάδα οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή των κενών από τα συμβούλια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Κύκλοι του υπουργείου αποδίδουν την καθυστέρηση αφενός στη διαδικασία που φέτος αντιστράφηκε και πρώτα δηλώνονται οι ειδικότητες που επιθυμούν οι μαθητές και στη συνέχεια οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών αφετέρου στις απεργιακές κινητοποιήσεις που είχαν ως αποτέλεσμα να καθυστερήσουν οι συνεδριάσεις των συμβουλίων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου