26.11.14

Στη Fraport AG παραχωρούνται τελικά τα περιφερειακά αεροδρόμια!



Την κοινοπραξία της γερμανικής Fraport AG με την Slentel Ltd του ομίλου Κοπελούζου ανέδειξε, ως προτιμητέο επενδυτή, για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών που υποβλήθηκαν, υπόψη του ΤΑΙΠΕΔ.



Η προσφορά του κοινοπρακτικού σχήματος ανήλθε στα 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό. 
Αξιοσημείωτο είναι ότι η συγκεκριμένη κοινοπραξία ανακηρύχθηκε ανάδοχος και για τα 14 αεροδρόμια, τα οποία είχαν χωριστεί σε 2 ομάδες. 



Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια κοινής συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10 Οκτωβρίου από τα επενδυτικά σχήματα Casa (Corporation America SA) – ΜΕΤΚΑ ΑΕ, Fraport AG - Slentel Ltd και Vinci Airports SAS – Αktor Παραχωρήσεις ΑΕ για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β).
Η Fraport AG-Slentel Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής, σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών.
Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο, τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση, όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.
Ειδικότερα, ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την Ομάδα Α 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και 625 εκατ. ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ για την Ομάδα Β, αντίστοιχα.
Επενδύσεις 330 εκατ. σε 4 χρόνια! 
Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 330 εκατ. ευρώ, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου 1,4 δισ. ευρώ.
Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.
«Η συμμετοχή στο διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας», σχολίασε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Εμμανουήλ Κονδύλης.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου, Πασχάλης Μπουχώρης, ανέφερε από την πλευρά του πως «η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων».
 Όπως σημείωσε, «μέσα από αυτή την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας».
Tα 14 περιφερειακά αεροδρόμια :
Η Α' ομάδα αποτελείται από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, με option για την Αλεξανδρούπολη, τον Άραξο, την Καλαμάτα και τη Νέα Αγχίαλο.
Η Β' ομάδα αποτελείται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης, με option και τους αερολιμένες Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου