3.2.16

Μεγάλες μπίζνες με τη μεταναστευτική κρίση…



Διαβάστε παρακάτω ένα μικρό απόσπασμα από άρθρο που δημοσιεύεται στο Antinews

Στο μεταξύ, η μεγάλη μπίζνα του Μεταναστευτικού καλά κρατεί. Και, σίγουρα, κάποιοι βγάζουν πάρα μα πάρα πολλά λεφτά, όταν η συντριπτική πλειοψηφία του λαουτζίκου στενάζει κάτω από τα φορομπηχτικά μέτρα της «πρώτης φορά Αριστεράς».



Σύμφωνα με απλούς, σχεδόν μπακαλίστικους υπολογισμούς, οι μετανάστες – πρόσφυγες, για να φτάσουν από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου μέχρι τα βόρεια σύνορά μας, θα ξοδέψουν για μετακίνηση, φαγητό, και διαμονή τους (εννοείται ότι θα τους υπερεκμεταλλευτούν), από μερικές εκατοντάδες έως και τουλάχιστον χίλια ευρώ. Εφόσον, μάλιστα, είναι μια τετραμελής οικογένεια, πολύ περισσότερα. Αν ληφθεί υπόψιν ότι έχει μπει στη χώρα μας πάνω από ενάμιση εκατομμύριο, τότε τα λεφτά που μένουν εδώ ξεπερνούν το δισεκατομμύριο ή, εν πάση περιπτώσει, είναι κάπου εκεί…



Σε αυτά πρέπει να προστεθούν τα κονδύλια που διατίθενται για τα χιλιάδες πλέον μέλη των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων που πλημμυρίζουν τα νησιά, για την ενίσχυση του προσωπικού των εμπλεκομένων διεθνών Οργανισμών με το Μεταναστευτικό, τα χρήματα για τα κοντέϊνερ για τα Hotspots και τα υπόλοιπα κέντρα, για τις εργολαβίες και τις κατασκευές, για τις μερίδες του φαγητού, για τις μεταφορές με καράβια, από τα νησιά στην Αθήνα, για τις μεταφορές με λεωφορεία, από την Αθήνα στα Βόρεια σύνορά μας, κ.ο.κ.
Στην πραγματικότητα, δηλαδή, πρόκειται για μια «φάμπρικα» ίσως αρκετών δισεκατομμυρίων που μένουν στη χώρα. 


Σε μια περίοδο, μάλιστα, απόλυτης «ξηρασίας» σε ρευστό, εν μέσω –ακόμα- capital controls, και χωρίς να έχει ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, που θα εισφέρει χρήμα.
Ιδιαίτερα τυχεροί θα πρέπει να νοιώθουν οι πλοιοκτήτες της ακτοπλοΐας, οι οποίοι έπιασαν κυριολεκτικά το τζόκερ. Όπως βέβαια και οι εργολάβοι και οι κατασκευαστές κοντέϊνερ – οικίσκων. Οι μετανάστες, για παράδειγμα, όχι μόνον πληρώνουν ακριβότερο το εισιτήριο (60-70 ευρώ από την Μυτιλήνη στην Αθήνα, ενώ κανονικά είναι 40-45 ευρώ), αλλά επιπλέον το ίδιο κράτος καταβάλλει στους πλοιοκτήτες και άλλο ένα 50% του κόστους της μεταφοράς (!). Κι’ όλα αυτά, σε μια σχετικά νεκρή περίοδο για τα δρομολόγια προς τα νησιά του Αιγαίου. Βέβαια, τις νταλίκες με αγαθά και τους συνήθεις επισκέπτες και κατοίκους των νησιών, έτσι κι αλλιώς τους μεταφέρουν. Τώρα, στην «πελατεία» τους, όμως, προστίθεται και η «απρόσμενη» στρατιά των μεταναστών.
Ένας πολύ πρόχειρος υπολογισμός δείχνει ότι μόνον οι πλοιοκτήτες, έως τώρα πρέπει να έχουν εισπράξει τουλάχιστον 200 εκατομμύρια ευρώ (!). Άραγε, μήπως πρέπει η «κυβέρνηση του 3ου μνημονίου λιτότητας» να επαναδιαπραγματευτεί με τους –πολύ λίγους- πλοιοκτήτες που έχουν πάρει αυτή τη χρυσοφόρο μπίζνα, εκείνο το 50% επιπλέον που τους δίνει;

Le Canard

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου