5.6.17

Ο Τραμπ αγρίεψε και με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας…



Ο πρόεδρος Τραμπ, που όπως έχει δείξει μέχρι σήμερα όλα τα σφάζει κι όλα τα μαχαιρώνει, έβαλε τώρα πλώρη για την ιδιωτικοποίηση της εναέριας κυκλοφορίας στην Αμερική.




Σκοπός του είναι να διαχωρίσει τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας από τον νομοθετικό και εποπτικό ρόλο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Federal Aviation Administration), υιοθετώντας έτσι ένα πιο λογικό και πάγιο αίτημα των πιλότων και των  αεροπορικών εταιριών…


Ο Τραμπ θα προσπαθήσει να «πουλήσει» το όραμά του ισχυριζόμενος ότι έτσι θα εξασφαλιστεί ο εκσυγχρονισμός της εναέριας κυκλοφορίας, την οποία είχε βάλει στο χέρι για τα καλά ο πρόεδρος Ρέιγκαν στην αρχή της θητείας του, απολύοντας όλους τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που απειλούσαν συνεχώς με απεργίες κλπ και αντικαθιστώντας τους προσωρινά με στρατιωτικούς.
Όπως ανέφερε ο οικονομικός σύμβουλος του προέδρου, ο Gary Cohn, «μπαίνουμε επιτέλους στη σύγχρονη εποχή της εναέριας κυκλοφορίας, με ένα νέο σύστημα από το οποίο θα προκύψουν οφέλη για όλους»!
Από την πλευρά τους, οι αεροπορικές εταιρίες των ΗΠΑ πιέζουν εδώ και 20 χρόνια για τον διαχωρισμό του κράτους από την εναέρια κυκλοφορία, όπως έχει συμβεί σε ουκ ολίγα κράτη της Δύσης, επιμένοντας ότι το όλο σύστημα χρειάζεται εκσυγχρονισμό που όμως δεν έρχεται όσο αυτό παραμένει υπό την αιγίδα του κράτους. Αν όντως ιδιωτικοποιηθεί η εναέρια κυκλοφορία, τότε λένε ότι το παρωχημένο σημερινό σύστημα που βασίζεται στα ραντάρ και στις φωνητικές συνεννοήσεις μεταξύ αεροσκαφών και ελεγκτών, θα αντικατασταθεί από ένα πιο σύγχρονο  και πιο ευέλικτο αυτοματοποιημένο σύστημα, που θα στηρίζεται κυρίως στους δορυφόρους και στις ψηφιακές επικοινωνίες.
Οι Αμερικανοί ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας συμφώνησαν πέρσι μέσω του σωματείου τους να στηρίξουν την σύσταση μιας νέας μη κερδοσκοπικής εταιρικής μορφής εναέριας κυκλοφορίας, με αντάλλαγμα όμως να διατηρήσουν τους παχυλούς μισθούς και τα ειδικά προνόμιά τους.
Όπως και να’χει, το μεταρρυθμιστικό αυτό μέτρο θα είναι δύσκολο να προχωρήσει αφού χρειάζεται έγκριση του Κογκρέσου, κάτι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί μιας και οι Δημοκρατικοί αντιτίθενται, ισχυριζόμενοι πως αν ιδιωτικοποιηθεί αυτός ο τομέας τότε οι 300 πύργοι ελέγχου και οι 30.000 ελεγκτές θα είναι στο έλεος των συμφερόντων των αεροπορικών εταιριών. Παράλληλα τονίζουν ότι το σημερινό σύστημα παρέχει αυξημένη ασφάλεια στις πτήσεις ενώ κάτι αντίστοιχο δεν συμβαίνει στις αεροπορικές εταιρίες, που μαστίζονται από «καταρρεύσεις» των ηλεκτρονικών τους συστημάτων, και άρα δεν είναι έτοιμες να διαχειριστούν σύνθετες τεχνολογικές μεταρρυθμίσεις, πόσω δε μάλλον ζητήματα ασφάλειας πτήσεων.

S.A.

Αssociated Press

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου